Close

Deník vděčnosti: Přistihnete se, když jste šťastní, a zapište si to

deník vděčnosti

Prováděním tohoto cvičení (deník vděčnosti) můžete prokazatelně trénovat a měnit svůj mozek tak, aby více vnímal pozitivní události, a Vy jste byli ve svém životě spokojenější a vyrovnanější.

Deník vděčnosti

Zkuste se v následujících dnech více pozorovat. A přistihněte se, když se Vám něco podaří či se z něčeho budete radovat (obvykle jsme totiž nastaveni spíš na vyhledávání chyb a problémů).

Zaznamenejte si každou pozitivní věc, která se Vám povedla (např. dnes jsem opravdu vstala na budík, pomohl jsem manželce s nákupy, uvařila jsem výborný oběd), nebo za kterou jste vděční (za své blízké, za krásný západ slunce, za vypěstované rajče, …). A pokud možno, tak si každou takovou věc zapište. Zkuste každý den najít aspoň tři nové věci, za které jste vděční, tři věci, které se Vám vzdor všemu podařili. Nebojte se zapisovat věci, které už považujete za samozřejmost.

Deník vděčnosti mozek

Jak na to?

Pro zapisování deníku vděčnosti je ideální vlastní deníček (ať už papírový či elektronický). Lze ale využít i sociální sítě, na nichž nalezneme podobně zaměřené akce, např.:

  • Pozitivní výzva – po dobu jednoho týdne každý den na Facebooku zveřejníte status, ve kterém napíšete tři pozitivní věci, které se vám za ten den staly.
  • 100 happy days – dokážete být šťastní 100 dní v řadě za sebou? Každý den se na chvilku zastavte a vyfoťte něco, co vás ten den rozveselilo.
  • Lze využít speciální webové stránky, které Vás přímo vyzývají uvádět, za co jste vděční – Thankaday.

Existují také aplikace pro mobilní zařízení:

  • Pro iPhone Trackyourhapiness.org, která vás bude jeden měsíc v pravidelných intervalech zpovídat a poté vám pošle vyhodnocení – jestli jste šťastnější v práci nebo třeba na obědě a jaký vliv má na váš pocit štěstí délka spánku.
  • Pro Android například Bliss – Gratitude Journal, do níž si můžete zapisovat nejen tři pozitivní věci každý den, ale i vlastní cíle, obavy apod. Existuje také česká aplikace Flow-list vycházející z konceptu Konec prokrastinace Petra Ludwiga.

Více informací o tom, jak je prospěšné zaznamenávat pozitivní věci, můžete nalézt v článku Jak nastartovat flow za 30 minut.

Informační zdroje:

Tématem štěstí se zabývám i v článcích:

Jak být šťastný díky tomu, že si něco nekoupíte

Jak investovat peníze do vlastního štěstí

Zuzana Ježková

Mám ráda, pokud se dělají smysluplné věci efektivně. A myslím, že mi to docela jde :-). Proto s tím ráda pomáhám i druhým.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.